13 mars 2018 Ramavtal

Hästentusiast och ramavtalsgeneralist

Lyhördhet, ödmjukhet och respekt är egenskaper som är nödvändiga i mötet med både kund och häst. Det tycker Sari Bodin, regionalt inköpsstöd på SKL Kommentus.

Sari Bodin är ofta på resande fot i sitt arbete som regionalt inköpsstöd och besöker kunder ute i landet för att stötta dem i användandet av ramavtal och andra av SKL Kommentus produkter och tjänster. Det är ett arbete som hon haft i två år och som hon trivs väldigt bra med.

– Det roligaste i mitt jobb är att kunna hjälpa personer och känna att man avlastar dem i deras vardagliga arbete, men också att skapa relationer som leder till en öppen dialog, berättar Sari.

Arbetet innehåller också utmaningar där den största är att förhålla sig till upphandlingsarbetets komplexitet, ramavtalens löptider och att återföra kundernas synpunkter utan att omedelbart kunna ändra något.

– När kunder kommer med förbättringsförslag hade man önskat att det var möjligt att genast implementera dem, men så ser inte verkligheten ut, och det kan vara frustrerande ibland, säger Sari.

Efter en intensiv arbetsdag åker Sari gärna till stallet. För bara två månader sedan köpte hon en egen häst.

– Det är roligt att ha en egen häst. Jag har haft ett långt uppehåll från hästintresset men på senare år har jag blivit en riktig hästnörd igen, berättar Sari, nu är jag återigen hästägare till en unghäst och det är jättespännande.

En egenskap som Sari tycker är viktig både i ridningen och i arbetet är att vara lyhörd.

– I mötet med beställare är lyhördhet A och O. Samma gäller med hästar. Alla har olika behov och önskemål, det gäller att hitta det som passar individen. Sen ska man givetvis alltid vara schysst oavsett om det är i stallet eller på kundmötet, avslutar Sari.

Tipsa en vän

Kommentarer (0)

Skriv en kommentar