Ramavtalsområde

Yrkeskläder och skor 2016-2

Nu tecknar vi ramavtal för delområde 3 i upphandlingen Yrkeskläder och skor 2016-2. Delområdet erbjuder ett stort sortiment arbetsskor för både inom- och utomhusbruk till yrkesgrupper som exempelvis fastighetsskötare, kökspersonal, elmontörer, renhållningsarbetare, vårdpersonal, lokalvårdare, fritids- och förskolepersonal.

Ny information om överprövning 22 mars 2018

Delområdena

  1. Arbetskläder, varselkläder, profilkläder, handskar
  2. Kläder för vård och omsorg, lokalvård, kök och restaurang samt profilkläder

blev överprövade hos Förvaltningsrätten i Stockholm med målnummer 25233-17 och 25238-17. Nu har förvaltningsrätten meddelat dom och utfallet i målen blev olika. I det ena fallet menar domstolen att SKI gjort fel som lagt ett anbud åt sidan - vi kommer att överklaga. I det andra instämmer domstolen istället i SKI:s bedömning och avslår ansökan. Beslutet har nu överklagats av leverantören.

Detta innebär att inget avtal ännu kan tecknas i någon av avtalsområdena.

Ramavtalet för Yrkeskläder och skor 2016-2 delområde 3 omfattar:

Ett sortiment av

  • Skyddsskor, sportskor/fritidsskor/walkingskor
  • Skyddskängor
  • Sandaler/skyddssandaler
  • Skyddstofflor/mjuktofflor
  • Stövlar/skyddsstövlar
  • Sulor

Mer specificerad information om omfattning, övrigt sortiment och tjänster finns i dokumentet Avtalet i korthet publicerat längst ned på sidan.

Upphandlingsansvarig: Så här gör du avropsanmälan

För att kunna använda ramavtalet behöver din myndighet först vara avropsberättigad. Det blir ni genom att betala den årliga serviceavgiften. Läs information om serviceavgiften här.

När kriterierna ovan är uppfyllda loggar du som upphandlingsansvarig, eller annan utsedd person hos er, in och gör avropsanmälan. Det gör du antingen på Mina sidor eller högst uppe till höger på denna sida.

Beställare: Beställ genom rangordning

Vid avropsanmälan får leverantörerna ett meddelande om att anmälan skett. Därefter är det klart för dig som beställare att börja beställa på avtalet.

Beställningar sker genom rangordning fördelad hos leverantörerna listade nedan. Rangordningen är geografiskt indelad och finns presenterad här.

  • SIKAB
  • SAFE Workwear
  • Grolls
  • Shoemed

Vid rangordning börjar du med att kontakta leverantören rangordnad som nummer 1 via e-post, telefon eller webbshop. Om denne inte bekräftar eller avböjer inom skälig tid får du gå vidare till nummer 2. Kontaktuppgifter till leverantörerna

Stöd vid beställning

Som hjälp vid beställning, använd bilagorna under rubriken Yrkeskläder och skor 2016-2 nedan.

Logga in för att se om du kan göra avrop

Avtalstid: 2017-11-27 till 2019-11-26

Ramavtalsområde: Förbrukning, administration och kontor

Levernatörerna till ramavtalet
Leverantör Kontaktperson
Svensk Industri & Kommunservice Aktiebolag
Namn:
Teresa Hadzic
Telefon:
+46709602848
:
Visa avtalet i Tendsign
Shoemed AB
Namn:
Thomas Pråhl
Telefon:
+4687300084
:
Visa avtalet i Tendsign
SAFE Workwear Sweden AB
Namn:
Marcus Axén
Telefon:
+46(0)15251220
:
Visa avtalet i Tendsign
Grolls AB
Namn:
Jenny Fritzen
Telefon:
46317421663
:
Visa avtalet i Tendsign

Tipsa en vän

Anmäl avrop

Börja med att logga in på Mina sidor. Där ser du även vilka avtal du är avropsberättigad på. Observera att du inte ska anmäla avrop för ombudsavtal.

Fråga kundsupport

Har du frågor som rör ramavtalet, avropsanmälan eller ditt avrop - kontakta kundsupport.
Tel: 08 525 029 96
E-post:

Vid behov vidarebefordrar kundsupport frågor till : , kategoriansvarig förbrukning, administration och kontor SKL Kommentus Inköpscentral

Kontakta leverantörerna på Yrkeskläder och skor 2016-2

Se presentationer och kontaktuppgifter till ramavtalsleverantörerna.

Avtalsnytt

Prenumerera på ramavtalsnyheter inom administrativa tjänster samt förbrukning, administration och kontor. Du får nyheter och information via e-post.

SKL Kommentus UC