Skolmaterial
Skolmaterial 2014-2 erbjuder dig ett brett urval artiklar inom traditionellt skol- och arbetsmaterial som barn och elever använder i sin utbildning. Produktutbudet baseras på behovet under hela skoltiden, från förskole- och skolverksamhet upp till gymnasium.
Vi har tecknat avtal med en leverantör. I leverantörens webbutik kan du avropa hela eller delar av det upphandlade sortimentet. Där går det också att se de senaste beställningarna, vilket gör det lätt att upprepa senaste köp.
Har du önskemål om samordnad varudistribution, sker leverans till en omlastningscentral eller centralt lager. Varje enskild beställning är då packad och adresserad till mottagaren för vidare utskick.
Ramavtalet för Skolmaterial 2014-2 omfattar följande produktgrupper:
1) Häften
Exempelvis skriv-, räkne-, glos-, antecknings- och kontakthäften.
2) Papper
Lösblad/arbetsblad och provskrivningsblad med mera.
3) Pennor, korrigering och linjal
Bland annat blyertspennor, stiftpennor, reservstift, pennvässare, radergummin, linjaler och gradskivor.
4) Saxar och lim
Till exempel saxar för både höger och vänster hand, mönstersaxar, limstift, limpistoler och limstavar.
5) Räknare
Såsom grundskoleräknare, miniräknare och grafräknare.
6) Allmänna skolprodukter
Artikelexempel: ringpärm, gaffelpärm, bokplast, hålslag, häftapparat, häftklammer, tejphållare och tejprulle.
I ramavtalet ingår inte:
- Datormaterial
- Kopieringspapper
- Tonerkassetter
- Lekmaterial
Vad händer efter avropsanmälan?
Efter att du, eller annan utsedd person hos er, anmält avrop tar det cirka 1 vecka innan leverantören aktiverar dig mot det nya avtalet. Innan du fått återkoppling är din prislista utan SKI:s rabatterade avtal.
När allt är klart, boka gärna ett uppstartsmöte där ni kommer överens om vilka produkter som kan beställas från det upphandlade sortimentet.
Vem kan göra avrop?
För att ha möjlighet att avropa på våra ramavtal måste din myndighet först ha betalt den årliga serviceavgiften på 1 000 kronor. Myndigheten måste också ha anmält intresse för det här avtalet, en så kallad avropsanmälan. Hör med upphandlingsansvarig i din organisation om beslut finns om avrop på det här ramavtalet. Här kan du läsa mer om hur avropsanmälan fungerar.
Stöd för avrop
För att underlätta vid avrop från ramavtalet har vi tagit fram en avropsvägledning. Du hittar den samt prisbilaga under Skolmaterial 2014-2 nedan.
Ramavtalet har förlängts från 180321-200320.
Skolmaterial 2014-2
1 leverantörLogga in för att se om du kan göra avrop
Avtalstid: 2016-03-21 till 2020-03-20
Ramavtalsområde: Utbildning och lärande
Leverantör | Kontaktperson | |
---|---|---|
Lyreco Sverige AB |
|
Visa avtalet i Tendsign |
Anmäl avrop
Börja med att logga in på Mina sidor. Där ser du även vilka avtal du är avropsberättigad på. Observera att du inte ska anmäla avrop för ombudsavtal.
Vanliga frågor och svar
Är alla leveranser fraktfria?
Beställningar över 300 kronor i ordervärde är fraktfria. Är ordervärdet mindre tillkommer en fraktkostnad på 250 kronor.
Kommentarer (0)
Skriv en kommentar
Du måste logga in för att kunna kommentera