Ses vi på SOI? Vi är där!

Den 16-18 april är det dags för SOIs årskonferens - Sveriges största konferens för offentliga inköp. SKL Kommentus finns självklart på plats och vi ser fram emot tre dagar med intressanta föreläsningar, spännande möten och nätverkande.

Vi finns på plats i monter nr 31 - kom och träffa oss!

Utöver våra regionala inköpsstöd som kommer att finnas på plats i montern under hela mässan har vi med oss en rad andra kollegor som under olika temapass finns tillgängliga för era frågor (se nedan vilka som står i montern).

Vill du till exempel veta mer om våra utbildningar? Hur fungerar Hållbarhetskollen? Blir upphandling enklare med dynamiskt inköpssystem? Eller har du frågor och vill veta om ett specifikt ramavtal? Kom och fråga oss – vi har svaret.

Måndag 16 april

  • 13:30-14:00 - Jan Jäderberg, Kategoriansvarig teknik och energi
  • 14:00-14:30 - Yvonne Tonnquist, Avtalsansvarig välfärdsteknologi
  • 14:30-15:00 - Marita Lohmander, Kategoriansvarig utbildning och lärande
  • 15:00-15:30 - Vill du veta om utbildningar inom offentlig upphandling? Våra upphandlingskonsulter från AffärsConcept Göteborg berättar mer om utbildningarna.
  • 15:30-16:00 - Frida Skårner, Kategoriansvarig sociala tjänster
  • 16:00-16:30 - Caroline Tottie, Kategoriansvarig förbrukning, administration och kontor
  • 16:30-17:00 - Tommy Bengtsson, Avtalsansvarig Digitala tjänster
  • 17:00-17:30 - Vad ärHållbarhetskollen? Peter Nohrstedt, hållbarhetschef, berättar mer om denna service som ges till inköpscentralens kunder.

Tisdag 17 april

  • 09:30-10:00 Eva-Lotta Löwstedt Lundell, VD & Åsa Edman, Chefsjurist
  • 10:00-10:30 Peo Bengtsson, Kategoriansvarig administrativa tjänster och resetjänster
  • 10:30-11:00 Henrik Ellung, Avtalsansvarig gata och park
  • 11:00-11:30 Torunn Acking, Avtalsansvarig fordon
  • 13:30-14:00 Ida Engberg, Kategoriansvarig digitalisering,
  • 14:30-15:00 Dynamiskt inköpssystem – Hur fungerar det i praktiken? Evelina Emanuelsson och Jan Jäderberg svarar på frågor om DIS
  • 15:00-15:30 Rosanna Jederby, Kategoriansvarig finansiella tjänster
  • 15:30-16:00 Ted Stalte, Ansvarig leverantörsrelationer

Onsdag 18 april

  • 09:30-10:00 Tommy Olsson, Kategoriansvarig IT-produkter och tjänster
  • 10:00-10:30 Vad är en timbank från AffärsConcept? Våra upphandlingskonsulter berättar mer om hur tjänsten fungerar.

Missa inte seminariet:

Dynamiskt inköpssystem – Hur fungerar det i praktiken?

Evelina Emanuelsson och Jan Jäderberg från SKL Kommentus Inköpscentral samt representanter från Kristianstad kommun och berättar om sina erfarenheter från tjänste- och varuupphandling med dynamiskt inköpssystem. Vad finns det för fördelar och nackdelar? Blir upphandling enklare med dynamiskt inköpssystem?

När: tisdag 17 april

Tid: 13.15 – 13.50 (seminarium B)