Vass kundsupportmedarbetare sökes!

Ta chansen och var med på en spännande tillväxtresa. Drivs du av att ge bra service och ha en nära kontakt med människor är det här din chans! Hos oss står våra medarbetare i fokus och vi strävar efter att bli Sveriges bästa arbetsplats och hoppas att du vill bidra till att vi når dit!

SKL Kommentus Inköpscentral genomgår sedan drygt ett år en förändringsprocess där vi fokuserar på våra kunder och deras behov samt marknadens möjligheter att tillsammans med oss lösa dessa. Våra ledord; Nyfikna, Schyssta, Vassa och Relevanta är vad som leder oss i detta förändringsarbete, som tagits emot mycket väl av både våra kunder och marknadens aktörer. Som en del av vår förändringsresa söker vi dig som vill vara med och skapa upphandling Sveriges vassaste kundsupport.

Tjänsten

Våra kunder är de vi lever för och idag är de ca 900 stycken och innefattar alla landsting, kommuner och deras bolag. Vi har idag ca 100 ramavtal som omfattar allt från vaccin till parkmaskiner där vi ger support och stöd till våra kunder.

Hos oss kommer du att arbeta med kvalificerat kundsupportarbete, både avtalstekniskt och affärsmässigt. Du kommer att arbeta i en central funktion och fungera som problemlösare för både kunder och våra avtalsansvariga. Dina dagar kommer bland annat att bestå av att svara på och delegera inkommande samtal och e-post gällande avtalsrelaterade frågor från kunder och leverantörer, registrera och rapportera inkomna ärenden, proaktivt ge förslag på förbättringsåtgärder samt att uppdatera data i CRM.

Kvalifikationer

Du har minst tre års erfarenhet från arbete där du arbetat nära kunder och vet vad som krävs för en lyckad kundrelation. Du har förmodligen jobbat inom kundsupport, kundtjänst eller med försäljning och inköp där de ingått mycket kund eller linjesupport och varit en stjärna på det. Att förstå det affärsmässiga i vårt arbete och kunna sätta dig in i olika avtal har du både erfarenhet från och ser nyfiket på. Vidare är du är lika duktig på samtalet med kund som det skriftliga svaret och har den pedagogiska förmågan och viljan att göra varje kund nöjd. Har du erfarenhet från kommun och/eller landsting är det ett extra plus.

Profil

För att lyckas i rollen som kundsupportmedarbetare hos oss bör du vara en driven, positiv och strukturerad person som ser engagemang och service som en självklarhet. Som person är du noggrann, lyhörd, älskar att lösa problem och har förmågan att anpassa dig till kunden. Kundsupporten är i ett uppbyggnadsarbete därför krävs en vilja och nyfikenhet att följa med i utvecklingsarbetet.

I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.

Ansökan

Har du frågor om tjänsten du välkommen att kontakta oss. Sista ansökningsdag är 25 februari 2018, men vi kommer att göra ett löpande urval så skicka in din ansökan så fort som möjligt.

Ansök här

Vi ser fram emot din ansökan!

Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden och vårt mål om att bli Sveriges bästa arbetsplats.